Aku pun tak reti dan tak tahu!!!

| Date: Wednesday, October 8, 2008 |
Cukup tertekan untuk aku menekan keypad,risau jika terpamer huruf yang mendatang kan kelukaan dan kekeliruan di hati para pembaca yang amat ku kasihi.. Namun insyaallah tetap aku gagahi juga untuk aku bersama-sama dalam dunia blogging.Semoga setiap kelemahan yang ada dapat di maafkan.

Setiap kali perbualan aku bersama sahabat-sahabat yang berblogging dan yang meminati alam blogging,kami sering menyentuh yang manakah yang paling sesuai antara Blogspot.com atau Wordprees.com.Kadang-kadang tegang juga urat leher kami mempertahankan setiap pilihan kami.Bila di fikirkan lucu ada lawak pun ada,sedangkan dalam suasana sekarang ini lebih banyak perkara yang lebih penting yang perlu kami fikirkan.

Bagi aku Blogspot.com dan Wordpress.com masing-masing ada kelebihan dan kelemahan yang tersendiri.Cuma yang aku tahu Blogspot.com kemunculanya lebih awal jika nak dibandingkan dengan wordpress.com.Jika di lihat dari sudut ini,amat sesuai jika aku katakana Blogspot.com lebih banyak ranjau dan duri yang dilalui oleh Blogspot.com.Perkara yang di lalui ini, merupakan satu kaedah yang dapat memantapkan dan menyelesaikan serba sedikit setiap kelemahan yang ada dalam Blogspot.com.

Setiap kelemahan sering di perbaiki,bagi memastikan ia tetap relevan dan sesuai untuk para bloggerwan menggunakanya.Jasa dan kesan untuk para bloggerwan yang menggunakanya amat besar,tak layak untuk kita meghina ataupun meremehkan jika terselit sedikit kelemahan yang ada,sedangkan kelemahan jika ada berlaku,tidaklah menjejaskan dasar dan tujuannya.Ia agak sesuai untuk golongan yang mahir dan kurang mahir.

Wordpress.com walaupun ia wujud sesudah terujudnya Blogspot.com,namun matlamatnya tetap sama.Dan ia ada kelemahan dan juga kelebihan.Cuma bagi aku untuk yang kurang mahir seperti aku ia amat rumit untuk kita mengemudi dan menurut setiap tetapan yang ada.Tetapi bagi yang mahir ia tidak mendatangkan masalah bagi mereka untuk memahaminya dan menggunakanya.

Lebih utama bagi para pengguna Blogspot.com dan juga Wordpress.com,elakkan lah dari berlakunya perbezaan pendapat yang mana lebih bagus ,sehingga berlakunya kelesuan dalam meneruskan berblogging.Jika ia tetap berlaku cubalah sedaya upaya mencari titik pertemuan,dan jadikanlah perbezaan pendapat itu lebih mematangkan dan memantapkan lagi untuk terus berblogging.

Untuk lebih manafaat dalam setiap perbincangan,lebih untung jika kita bincangkan artikel apa yang baik untuk kita memberi manafaat kepada para pembaca?Bagaimanakah cara untuk kita menarik minat para pembaca untuk datang dan sering berkunjung ke blog kita.Sejauh manakah penerimaan pembaca terhadap blog kita?Dan yang amat penting yang perlu kita bincangkan,bagi pendapat akulah.Bagaimanakah untuk kta menjaga blog kita dari serangan-serangan yang boleh mendatangkan mudharat kepada blog kita?

Blog kita adalah cermin diri kita,peliharalah blog kita dari segala anasir-anasir jahat yang boleh merosakkan blog kita,yang lebih utama jadikanlah blog kita adalah amal ibadat yang akan di kira oleh Allah s.w.t.Sekadar pendapat peribadi hambajahil.mohon kemaafan setiap kesilapan.

pendapatdhoif;hambajahil

0 komentar:

Post a Comment