Tekan jer lah apa-apa!!!!!

| Date: Saturday, September 20, 2008 |
Assalamualaikum,gatal lak jari aku nie nak tekan keypad...Tekan jer lah apa-apa,yang penting jangan menyalahi hukum Allah dah.Dok aku tengah syok tengok blog kengkawan aku.Tiba-tiba tepon aku bunyilak.Ini mesti ada mesej baik punya.

Alamak KP bukan ketua polis lah tapi ketua pemuda Pas kwsn aku,yang antar mesej kat aku.Lekeh-lekeh aku nie pun ahli Pas gak wey.Daripada ada ijazah tapi dok kat OumnoNO buat apa,lagi jahil dari aku,haaa!!!haaa!!!haa!!! janganlah marah itu pendapat aku.Ko orang nak setuju,setujulah kalau tak nak bukannya aku boleh paksa.Lantak ko orang lah.

Kengkawan aku cite cikit lah mesej apa yang KP aku antar kat aku.Terharulah aku baca mesej KP aku nie.Nie lah kelebihan kat KP aku nie memang dia ambil berat habis kat anak buah dia,walaupun dia tak bagi aku duit tapi yang lebih berharga dari duit dia sanggup bagi kat aku,benda apa tuuu???ha!!! nak tau ke???? Dah tentulah Ilmu ugama,ilmu yang boleh kite membeza kan yang baik dan buruk,pahala dan dosa.Selaku KP aku, dia nie juga merangkap guru aku yang tak berbayar.heee!!!heeee!!!

Akhir-akhir nie aku nie jarang gie masjid,tu yang aku dapat mesej tu.Aku pun pelik napa tah aku jadi malas nak gie masjid.Heyyy!!!! mujurlah ada yang sayang kat aku nie,nak lah lagi dia tegur dan nasihat aku.Itulah kelebihan yang ada jika kita duk dalam jemaah yang memperjuangkan islam.Tegur menegur,nasihat menasihati adalah salah satu kewajipan.Kaedah ini juga merupakan tanda kasih sayang antara kita dalam jemaah.

Allhamdulillah bersyukur betul aku terpilih oleh Allah untuk sama-sama duduk dalam jemaah Pas.Walaupun aku jahil dan tak berharta tapi nikmat yang Allah kurniakan pada aku untuk sama-sama duduk dalam jemaah Pas itu lebih bermakna dari segala-galanya.”ya Allah matikanlah aku dalam keimanan pada mu”.

Ok lah kengkawan aku dah nak berhenti nie.Kat bawah ni aku nak kongsi sikit apa yang KP aku nasihat kat aku,ooopp!!ooppp!!! sebelum aku terlupa aku kenal kan sikit KP aku nie,beliau nie seorang Ustaz yang mendapat pendidikan dari university Alazhar.Dan kini beliau mencurahkan ilmu yang beliau pelajari kepada masyarakat kat kawasan aku.Ape ingat orang Pas lekeh ker???? Yang lekeh Cuma aku jer.

“Ketahuilah wahai sahabat…Kekuatan diri kita,bergantung sejauh mana kekuatan hubungan kita dengan Allah”
“Jadikanlah diri kita seorang umat Islam yang sentiasa memperbaiki dan menambah amal ibadahnya”

Semoga Allah memberi rahmat dan kasih sayangnya kepada KP aku .

yang lekeh;hambajahil

0 komentar:

Post a Comment