Bila hambajahil menekan keypad!!!

| Date: Monday, September 22, 2008 |
Ya Allah dengan kebesaran dan keagongan nama mu “YA FATAH “yang membawa maksud membuka.. Apa lah kiranya dengan belas kasih sayang mu, engkau membuka kan simpulan dan tambatan yang bersarang dalam kepala otak aku yang jahil ini.Agar lancar jari ku ini untuk menekan keypad,yang demikian itu akan mengakibatkan terpancarnya apa yang bersarang dalam hati ku,untuk di kongsikan bersama sahabat yang terbaca ataupun yang terpaksa membaca apa yang di pancarkan dari blog ku ini.”Yang baik dari Allah dan yang buruk dari hambajahil”.

Nak tekan uruf apa lagi yer!!!!! doa penting itu adalah salah satu ciri penghambaan diri kita pada yang menguasai kita.Aku bukan nak cita pasal doa.Itu mukadimah jer!!!! Makluman aku nie bukan ustaz,Cuma budak kaki lima jerr!!!! Yang mahal nya aku niee tetap ahli Pas,itu yang buat aku rasa masih ada harga diri lagi.Heee!!!heeee!!!! bangga lak aku.Nak buat macam mana yang tu jer yang aku boleh bangga kat diri aku.Tak ada benda yang istimewa yang ada pada aku untuk ku bangga selain dari aku di terima menjadi ahli Pas.

Bukannya apa kalau kita mati keimanan terhadap Allah yang akan menyelamatkan diri kita dari api neraka.Baru lah anak soleh,sedekah jariah dan amalan kita dapat membantu kita dari azab Allah.Akhir-akhir ini ramai orang-orang tua kat kampung aku tannya kat aku,macam mana perkembangan politik dalam negara kita sekarang?Aku pun naik pening nak jawab macam mana,aku nie bukannya penganalisis politik yang dia orang nak tannya kat aku,pelik!!!pelik!!!!.Lagi memelikkan aku,selalunya takdan aku nak jawab dia orang dah jawab sendiri.terpaksalah aku dengar ceramah free dia orang,best jugak kadang-kadang mengalahkan Mat Sabu lak.

Itulah kelebihan orang-orang lama dalam Pas yang sentiasa mengikuti perkembangan politik dalam negara kita yang tercinta.Setiap isu yang dikupas oleh mereka,sepanjang yang aku dengar dan ku perhatikan, tak lari dari apa yang digariskan oleh pimpinan dan apa yang di harapkan oleh pimpinan terhadap ahli-ahli Pas.Itu yang buat aku tabik spring kat orang-orang lama niieee!!! Sifat wala,kepercayaan dan keyakinan mereka terhadap pimpinan sungguh tinggi.
Dan sifat yang ada pada mereka,yang aku perhatikan bukan disandarkan kepada harta yang ada pada pimpinan, kereta yang besar dan rumah besar , yang di miliki oleh pimpinan Pas itu.Aku yakin 100%,mereka yakin dengan perjuangan yang didukung oleh jemaah Pas itu sendiri.Dan untuk mencapai cita-cita yang di perjuangkan oleh Jemaah Pas sifat yang ada pada mereka adalah salah satu ciri kelayakan untuk mencapai apa yang di perjuangkan.

Golongan pemuda yang macam aku niieee,umbun-umbun lembik lagi sudah sewajibnya mengikuti perkara yang baik,yang di lakukan oleh orang yang terdahulu.Dengan itu tidak akan lupus perjuangan yang di teroka oleh mereka,itu lah aset yang berharga yang akan di tinggalkan oleh mereka.Aku harap pimpinan yang ada dan pimpinan pelapis yang kebanyakan berpelajaran tinggi tidak mempersia-siakan kepercayaan ahli bawahan ini.Aku yakin tidak pernah berlaku dan insyaallah tak akan di lakukan.

Makluman yang kat atas tuuu!!! Cuma mukadimah jerr!!! Haa ni baru nak mula lah nieee!!! Tak nak baca????bacalah sikit,alaahhh sudi-sudikan lah diri tu.Ramai yang tannya aku berlaku ker perubahan kerajaan dalam masa yang terdekat ini???Aku tak boleh nak jawab lah,aku bukannya penganalisis politik.Cuma aku jawab dalam hati aku!!!! berlakunya waktu siang dan berlaku nya perubahan waktu malam,tanah yang kering kontang lalu Allah turunkan hujan maka suburlah tanah itu,langit yang tiada bertiang,bumi yang berpusing mengikut orbitnya dan setiap kezaliman itu ada kemuncaknya,setiap kezaliman pasti ada kebaikan yang menyainginya,apabila bertembungnya kebatilan dan kebenaran,yakinlah pasti kebenaran akan mengatasi kebatilan,hanya yang tiada jawapan pada aku cepat,lambat dan bila waktu itu,mati itu benar,siksa kubur itu benar,syurga neraka itu benar,janji Allah pasti tetap akan berlaku ko orang tak paham ke???? Tu lah sapa suruh baca.Aku sendiri pun tak paham,tapi aku akan yakin apa yang ada dalam hati aku.

Yeeelaaahhh!!! Aku nak berhenti lah niieee!!!! Alah jangan lah marah,ok jumpa lagi kalau aku hidup lagi.Apa yang ada kat blog aku niiee,akan dipertanggungjawabkan oleh Allah nanti.ya Allah terimalah amalan hambamu yang jahil ini.

Peringatan sekali lagi”Yang baik dari Allah dan yang buruk dari diri aku hambajahil”

penekan keypad;hambajahil

0 komentar:

Post a Comment