entah apa-apa!!!

| Date: Wednesday, September 17, 2008 |
Macam mana ni aku nak harungi lautan yang luas ni.Huuuu!!!! ombak besarnya aduh takutnya aku,macam mana ni...Ahhhhh!!!!!!!!!!!! lantaklah apa nak jadi-jadilah.Nak undur belakang dah lah tak boleh gear reverse tak ada,lagipun langgar etika alam buana aku huuuu!!!!!!!!!!!! Nak kedepan lagi fuuuuhhhh!!!!! Besarnya ombak,fuhhh!!!.Ahhh tawakal lah pada Allah kalau dah itu suratannya.Aku redho jer lah,hhhaaaa!!!baru aku ingat pesanan mahaguru aku di alam buana,Allah sentiasa bersama orang-orang yang lemah dan mengharapkan pertolongannya.Fuhhhh!!! baru slow sikit degupan jantung aku niiee.

Orang lain nak belayar kat lautan luas,diaorang dah persiapkan kapal yang besar, dahlah besar canggih-canggih pulak tu ada yang di import dari luar negara.Aku ni punya lah dhoif, guna sampan buruk aje,yang dibuat dari papan lapis cap Ayam.Alamak, apalak tuuu!!!.Ikan jaws???.takutnya aku.Alamak ada ikan jaws gaduh la plak,alamak macam mana ni.Setahu aku kalau ikan jaws gaduh habislah ikan-ikan bilis kat sekitarnya.Dia orang gaduh pasal apa ni???.Ini mesti rebut kawasan kalau untuk membela kebenaran tak apa gak!!!tulah buruknya perangai ikan jaws ni,dah lah tu gaduh sesame sendiri.Merosakkan keamanan dan ketenteraman penduduk lautan jer.Orang berundinglah dulu,ajak minum ke belanja topup ke apalah,tak production langsung.Semua nak tunjuk kuat.Tak pasal-pasal yang tak terlibat pun menjadi mangsa keadaan.

Aduh bila la ombak nak slow ni,kalau macamni boleh ke aku sampai destinasi ni.Ooooooo!!! toloooong!!!toloooong!!!!! tolong kami bantu kami.Aaarrrrrrrgh!!!!!!aduuuuuhhhh!!!! jatuh katil rupanya.cilakak betul mimpi rupanya aku ni.Ini mesti kes tak basuh kaki tadi.Ngeri gak mimpi tadi.Fuuuhhhh!!! lega rasanya.Orang kata baru bangun tido doa mustajab .Baik aku berdoa, pendek pun jadilah.

“Segala puji bagi tuhan semesta alam tuhan yang gagah tuhan yang sentiasa mentadbirkan alam ini.Ya Allah hambajahil ini bermohon padamu dengan penuh rendah diri.Ampunilah dosa hambajahil ini dan kedua orang tuaku dan semua umat islam di seluruh negara.Ya Allah bantulah orang-orang yang tertindas,ya Allah hancurkanlah kezaliman yang berleluasa dalam dunia ini,ya Allah peliharalah orang-orang yang ingin menegakkan agama mu.Amin yarabbilalamin.”

Ok lah aku blahh dulu,aku nak pergi mandi tolak bala niieee.Jumpa lagi lain kali assalamualaikum.

Pemimpi;hambajahil

0 komentar:

Post a Comment