Mengikuti Sidang Mukhtamar Dari Rumah

| Date: Sunday, June 7, 2009 |
Allhamdulillah ,selesailah sudah Mukhtamar Pas kali ke55. Sepanjang pemerhatian aku dalam Muktamar PAS kali ke55,ia berjalan dengan lancar dan penuh ukhwah demi untuk memantapkan lagi jemaah PAS.

Walaupun sebelum ini kedengaran desas- desus yang kurang sedap, namun muktamar yang berlansung ini menjawab segala-galanya, baik dari perjalanan pengundian ataupun perbahasan yang berlansung.

Ribuan jutaan terima kasih khususnya kepada unit IT PAS Pusat,yang bertungkus lumus demi untuk memaparkan siaran secara langsung perjalanan Muktamar PAS.

Secara tak langsung program ini dapat mendekatkan lagi para Ahli PAS ataupun para pemerhati jemaah PAS.Perkara ini juga bagi aku adalah ketelusan dan sifat keterbukaan yang ada dalam Pentadbiran PAS.

Jika Mukhtamar ini diikuti oleh semua lapisan rakyat Malaysia,aku yakin , akan pupuslah sokongan terhadap Parti Umno dengan serta merta,Insyaallah!!!!. Umno dan parti sekutunya bukanlah setanding untuk diperbuat perbandingan dengan perjuangan Parti PAS.

Dasar Perjuangan PAS yang diperjuangkan, bukanya hanya sekadar layak untuk memerintah Malaysia namun bagi aku ia layak untuk memimpin Dunia. Parti PAS bukanya terletak pada kekuatan peribadi individu, tetapi kekuatanya terletak pada kebenaran dasar perjuangan yang dibawanya.

Tahniah kepada Tuan Guru Hj Hadi yang telah terpilih mengekalkan jawatan sebagai Presiden PAS bagi sesi 2009-2011 dan juga AJK yang telah terpilih untuk memimpin Jemaah PAS. Yang menyambung perjuang para Nabi-Nabi.

Walaupun aku sekadar lihat dari TVPAS,namun kepuasan dapat kurasainya. “Masyaallah tak tau lah aku nak cakap macam mana hebatnya para Pimpinan Tertinggi memberi ucapan dan menjawab setiap teguran ataupun persoalan”.

Dapat juga Ahli bawahan macam aku ni tengok Mukhtamar Pas, Allhamdulillah.

"Bersyukur betul dapat menikmati air dalam suasana yang amat dahaga,namun nak cerita kat koorang,tak reti nak cerita".

0 komentar:

Post a Comment