Apa Pendapat Koorang Tentang ?

| Date: Monday, July 20, 2009 |


Apa pendapat koorang tentang YM ? oooo tu jawapan koorang , ok lah tu . Aku ? jalan untuk menuju kebaikan terlalu luas dan jalan untuk menuju keburukan pun terlalu luas . Papepun apa2 perkara yang ingin kita lakukan perlu disandarkan pada ilmu dan Taqwa . Beruntungnya orang yang ada ilmu , ruginya orang jahil mcm aku .Huu huu huuu….

Aku bukan nak cita pasal YM atau Ilmu , lebih-lagi hal berkaitan Taqwa , aku memang x reti nak cita bab tu . Kalau nak tahu gak , pegi dengar kuliah Tok guru Hj hadi , Tok Guru Nik Aziz dan sewaktu denganya. Cuma yang aku nak cita , pagi tadi waktu aku tengah tido , datanglah pakcik yg aku hormati , ajak aku pegi ziarah orang meninggal .

Biasanya kalau x penting sangat , tak ramai yang rapat ngan aku , ajak keluar waktu pagi ni . diorang dah tahu aku payah bangun , waktu-waktu macam tu . Malam!!!! rutin harian aku mengadap leptop , sampai subuh , apa yang aku buat pun tak tahu . Yang nyata ngabiskan bores jo . Tambah masaalah yang sediakala banyak. Kwang3x

Kebetulan program ziarah kematian kali ni , turut dihadiri oleh pimpinan tertinggi Pas Kawasan aku , ok lah tu , itu perkara biasa bagi dia , bukan macam sesetengah pimpinan , nak pilihan raya baru Nampak batang hidung .

Aku cita apa ni ? Bantailah brooooo !!!! yang penting kita hidup ni sementara , tiba masa ajal kita akan tiba jua . So sebagai peringatan kat aku , “ hidup janganlah sombong kepada Allah s.w.t yang menciptakan kita “.

Dah nak habis lah ni !!!! aku faham lah koorang bosan ? nak buat mcm mana ? kengkawan macam mana nak , sentiasa ada idea yang bagus , khususnya orang seperti aku yang jahil ni . Apa ????? Membaca , kawan ngan orang pandai , sentiasa berfikiran positif , yang penting dekatkan diri pada Allah . Oooooo tapi itu semua perlukan ilmu . Payah tul aku ni nak faham…..

Isteri aku Tanya abang nak cita apa ni ? Jawapan aku mudah jer ,”aku pun tak tahu apa yang aku nak cita “ huhuhuhu , wife aku faham sangat ngan aku ni , hehehe . Dah biasa kena kutuk ngan dia huhuhu .

0 komentar:

Post a Comment